Friday 11 May 2012

Jujur


"Left uppercut yang padu tepat menghentam dagu Hero. Hero rebah!" Pengulas sukan,Faizal memberi komen.

"1...2...3..." Pengadil mula mengira.

Mata Hero mula layu, semua nampak gelap gelemat. Hero tutup mata....

"Ting!...."

Hero buka mata. Ada bunyi yang mennyedarkannya.

"Mimpi boxing pulak,ganas betul mimpi gua semenjak dua menjak ni. Power..power." Hero duduk sambil mengusap wajahnya.

"Ting!"

"Sape pulak yang sms gua ni?" Hero capai handphone Motorola RAZR model tahun 2008 agaknya.

"Awak, kenapa setiap kali saya sedih, ada problem... Mesti saya cari awak dulu?" Lebih kurang gitu le sms yang makwe ni kasi kat aku.

Gua picit-picit keypad tepon gua yang kadang-kadang agak benak responnya,maklumlah dah pernah masuk air hujan,air basuh tangan,terhempas tu takyah cite le brapa kali.

"Sebab saya bagi jawapan yang pelik tapi masuk akal, mungkin jugak saya tercalon dalam lelaki-lelaki pujaan awak, takpun saya ni badboy dan perempuan memang suka badboy ni." Gitu le jawapan syok sendiri gua reply.

Makwe reply,

"Euwww,perasan...maybe sebab saya lagi percayakan awak dari orang lain."

Hero reply,

"Sebab saya cakap direct tak jaga hati awak. Cakap sesedap hati tapi jujur."

Makwe reply,

"Ya jugak, saya rasa susah couple ni. Banyak nak kena jaga, lagi selesa berkawan."

Hero reply,

Biasala cinta ni memang leceh.

Makwe reply,

"Itulah saya rasa tak best pun cinta,buat serabut kepala je.Saya was was dengan pakwe, dia banyak rahsia tapi dia suruh saya jangan rahsiakan apa-apa dengan dia. Camne tu? Masa mula- mula kawan dulu aman damai je,tak ada nak sakit hati."

Hero reply,

Pesen pakwe psiko ni leceh......

Gua penat dah menaip kat Ipad ni. Gua malas nak cerita panjang2, sms yang lain-lain tu biarlah rahsia macam yang Siti nyanyi tu.

Nota : Gua nak kabor, status gua dengan makwe tu hanyalah kawan, bukan kawan hari-hari lepak sama, bukan kawan karaoke,bukan kawan satu sekolah pun. Senang cerita dah kawan 5 tahun jugak, kongsi macam-macam cerita. Hubungan gua ngan makwe tu lagi best dari hubungan couple yang makwe tu tengah harungi sekarang. Tak payah nak rahsia2 bagai ni.
Privilage gua sebagai kawan dengan makwe ni memang eksklusif gitu.

Jadi sebelum lu orang yang berdarah muda mudi ni nak bertukar status facebook dari friend kepada in relantioship ni....lu orang fikir le masak-masak ye.

No comments:

Post a Comment