Tuesday 17 January 2012

1 : Aku hero blog ini



Credit


Setahu aku budak-budak new generation sekarang semua ada blog. Aku rasa nak join in the scene. Selama ini asyik baca blog orang lain, jadi dah ada rasa yakin maka aku cuba langkah pertama aku dalam dunia blog ini dengan Blogspot.


Ada orang kata Wordpress lebih professional tapi sebab Blogspot integrate dengan Google, aku secara mutlak pilih Blogspot. Agak ramai blogger Melayu popular dengan Blogspot. Malas nak sebut nama.

Blogspot sekarang dah advance, ada fungsi Threaded Comments ( function yang dah lama ada pada Wordpress) . Senang nak membalas komen orang lain secara spesifik dan teratur.

Buat masa ini aku bermula dengan tanpa identiti, sebab aku rasa banyak kelebihan bila orang tidak tahu siapa aku. Harap-harap orang tak akan judge aku berdasarkan apa-apa pada diriku kecuali jantina sahaja.

Aku tengok banyak blogger old timer yang jadi favourite aku macam dah tak aktif update blog. Orang komen pun makin kurang. Ini cabaran bagi aku.

Maka dengan ini aku harapkan blog ini boleh jadi tempat berkongsi pendapat dan meluaskan/menambahkan relationship secara online sahaja(buat masa ini).

No comments:

Post a Comment